Listing 1 - 10 of 308 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
International and domestic tourism changed not only as a result of the Corona pandemic, but even before. As a result of Covid-19, international and global tourism has temporarily collapsed in most countries, but in many countries - such as Austria or Switzerland - domestic tourism has increased. The big question is whether the slump in global tourism is temporary or whether an actual trend reversal is on the horizon. In favour of the former is the fact that growing middle classes in Asia, but also Latin America and Africa, have greater financial means and more and more people are vaccinated against Covid-19; in favour of the latter are the many ecological constraints and the fight against climate change, but also the emergence of new mutations in the Corona virus. Based on the development of tourism since the turn of the millennium, these and similar questions about tourism and its short- and medium-term perspectives will be discussed. The content Tourism - a brief history Economic importance of tourism Ecological consequences of tourism Tourism and infrastructure Everybody wants to travel - (almost) nobody wants the tourists Right to mobility? Approaches and new ideas The author Christian J. Jäggi, Dr. phil. cultural anthropologist and Dr. theologian, researches and publishes on economic, ecological and ethical topics.
Choose an application
Regional documentation --- Mol --- Retie --- Dessel --- Balen --- Olmen --- Aardrijkskunde --- Antwerpen --- Toerisme --- 987.3 --- Toerisme, onderwijs, milieu
Choose an application
De Vlaanderen-vakantieganger schetst een gedetailleerd profiel van de toeristen die Vlaanderen als vakantiebestemming bezoeken. Die profielschets wordt opgebouwd op basis van drie marktonderzoeken die Toerisme Vlaanderen recentelijk liet uitvoeren. De marktonderzoeken werden opgedeeld volgens de belangrijkste toeristische entiteiten die Toerisme Vlaanderen in zijn beleid onderscheidt : de kust, de kunststeden en Vlaamse regio's. Binnen elk van die entiteiten werd een uitgebreide enquête gehouden onder een groot aantal aanwezige verblijfstoeristen. Het onderzoek concentreerde zich op de belangrijkste herkomstlanden. De verkregen informatie vormt een essentiële grondstof voor het marketingbeleid van Toerisme Vlaanderen. Ook iedereen die op zoek is naar het profiel van de vakantieganger in Vlaanderen zal inspiratie vinden in dit boek.
Toerisme --- Tourisme --- 338.48 <493> --- 379.85 --- 338.48 --- 658.8 --- Vlaanderen --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Recreatie 79 --- Toerisme 338.48 --- toerisme --- 379.85(493) --- receptief toerisme --- marktonderzoek --- België --- 307.66 --- 383 --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 375.12 --- 3e graad b.s.o. --- 3e graad t.s.o. --- Handboek/cursus --- Economie --- handboek --- verblijfstoerisme --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- Toerisme ; Vlaanderen --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten)--België --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Marketing --- toerisme in België --- Statistieken van het toerisme. --- Toerisme. --- (zie ook: beroepseconomie) --- Vrijetijdsbesteding --- statistieken --- statistieken. --- Vlaanderen. --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Statistieken. --- 3e graad b.s.o --- 3e graad t.s.o --- Statistieken van het toerisme
Choose an application
Marketing in Travel and Tourism aims to guide and support readers through the complexities of tourism marketing in the 21st Century. It sets out clear explanations of marketing principles and concepts adapted from mainstream services marketing, and goes on to illustrate the range of applications currently practised in the modern visitor economy.Now in its fourth edition, and reprinted almost every year since 1988, each chapter of the book has been updated to include current evaluations of all the key developments in marketing, especially consumer centric marketing a
Tourism --- Tourisme --- Marketing. --- Marketing --- 379.85.08 --- toeristische marketing --- toerisme --- marketing --- hospitality management --- 379.85 --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Tourism - Marketing
Choose an application
In fewer than three hundred years tourism has become a global service industry of great economic, cultural and political importance. Published to critical acclaim, the Encyclopedia of Tourism - now available as a Routledge World Reference title - is the definitive one-volume reference source to this challenging multisectoral industry and multi disciplinary field of study.Comprising over one thousand entries, this volume has been written by an international team of contributors to provide a comprehensive guide to both the manifest and hidden dimensions of tourism. It explores
Tourism --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Economic aspects --- 379.85 <03> --- #BIBC:waterschade-2 --- #KVHA:Toerisme. Woordenboeken. Engels --- #KVHA:Toerisme. Encyclopedieen. Engels --- Vrijetijdsreizen. Toerisme--Naslagwerken. Referentiewerken --- toerisme - algemeen --- 03 --- Encyclopedieën. Naslagwerken--(Algemene) --- 379.85 <03> Vrijetijdsreizen. Toerisme--Naslagwerken. Referentiewerken --- 03 Encyclopedieën. Naslagwerken--(Algemene) --- 379.85 --- 338.48 --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- toerisme --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- woordenschat --- Toerisme --- encyclopedieën. --- Tourisme --- Encyclopedias --- Encyclopédies --- Encyclopedias.
Choose an application
PART 1: Spatial patterns: factors and consequences 1: Visiting patterns in historic cityspaces: a case study in Ghent, Belgium 2: The role of local icons in tourists' spatial behavior: a case study in the old city of Akko, Israel 3: Cultural attractions and destinations structure: a case study of the Venice region, Italy 4: The advantages of sharing: a case study of the Jewish heritage network in Spain 5: Detreminants of the spatial pattern of cultural tours: a case study of Spanish package tourists in India PART 2: Processes: cultural resources and tourism dynamics 6: Tangible versus intangible heritage: a case study of the Cairo jewelry cluster 7: Heritage-led development of rural regions: a case study of south-western Romania 8: Cultural landscapes and tourism dynamics: explorative case studies 9: Religious tourism in the European Union: resources and trends 10: Cultural events as catalysts of change: evidence from four European case studies
Heritage tourism. --- Tourisme culturel --- 338.48-6 --- 338.48 --- 379.822 --- 379.85 --- Cultural tourism --- Tourism --- Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Cultureel uitgaansleven. Culturele vrijetijdsbesteding. Tentoonstellingsbezoek. Museumbezoek. Concertbezoek. Schouwburg --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- 379.822 Cultureel uitgaansleven. Culturele vrijetijdsbesteding. Tentoonstellingsbezoek. Museumbezoek. Concertbezoek. Schouwburg --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 338.48-6 Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Heritage tourism --- PXL-Media & Tourism 2015 --- toerisme --- cultureel erfgoed --- onderzoek
Choose an application
Toerisme on line ... Het toerisme is bij uitstek een sector die zich geplaatst weet voor de uitdagingen van het digitale tijdperk. De toeristische marketing moet nieuwe wegen verkennen, moet zichzelf quasi opnieuw uitvinden. Dit Toerisme cahier schetst het brede kader en concentreert zich daarna op de digitale marketing van toeristische bestemmingen.
Toerisme --- Tourisme --- 379.85 --- 338.486 --- 338.48 --- 025.4.036 --- Academic collection --- 681.35 --- 681.37 --- 658.8 --- toerisme --- informatica --- destination marketing --- digitale communicatie --- e-marketing --- marketingstrategieën --- websitebouw --- e-commerce --- toeristische marketing --- 379.85.05 --- 375.9 --- Communicatietechnologie --- Internet --- Toerisme-communicatie --- 338.4 --- 659.5 --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- Toerisme en Internet --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Economie en management van toerisme --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Machinale zoekmethodes. Zoeken met behulp van computers --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Informatiesystemen --- Marketing --- toeristische planning, marketing, promotie en vakbeurzen --- Verkeerseconomie - Toerisme ; overige onderwerpen --- internet --- WWW --- marketing --- 025.4.036 Computer aided search. Online searching. Zoeken op internet --- 025.4.036 Machinale zoekmethodes. Zoeken met behulp van computers --- Computer aided search. Online searching. Zoeken op internet --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 338.486 Economie en management van toerisme --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- internet. --- WWW. --- marketing. --- Internet. --- Marketing.
Choose an application
Flandre orientale --- Loisirs --- Ontspanning --- Oost-Vlaanderen --- Toerisme --- Tourisme --- Vrijetijdsbesteding --- Sint-Niklaas --- Sint-Niklaas(arrondissement) --- toeristische gids --- Belsele --- Nieuwkerken-Waas --- Sinaai --- Oost-Vlaanderen: Sint-Niklaas --- toerisme --- geschiedenis --- #A9406A --- reisgidsen --- België --- 914.93.4 --- België - Oost-Vlaanderen --- Toerisme en onderwijs
Choose an application
#MILO:TSL --- Vrije tijd en sport --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- 379.8 --- cultuur --- Nederland --- sociologie van de vrije tijd --- toerisme --- vrijetijdsbesteding --- 008 --- 492 --- 379 --- Sociology of leisure
Choose an application
Reizen --- so --- Toerisme --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken
Listing 1 - 10 of 308 | << page >> |
Sort by
|